A honlapon használt sütik (cookie) elfogadásával, kényelmesebbé teheti a böngészést. A honlap további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához. ELFOGADOM

A C-vitaminról

A C-vitaminról

Szent-Györgyi Albert az 1930-as években izolálta a C-vitamint, először ignose névre keresztelte el az általa felfedezett vegyületet, majd a hexuronsav és végül az aszkorbinsav nevet kapta, ez a létfontosságú vegyület.

A C-vitamin szerepe az emberi szervezetben:

A C-vitamin nem szintetizálódik az emberi szervezetben, csak növényekben és egyes állatokban. Ezért a táplálékkal vagy esetleg jó minőségű étrend-kiegészítővel kell bevinnünk a szervezetünkbe. A vízben oldódó vitaminok közé tartozik. A vékonybélből szívódik fel. Legfontosabb feladata az elasztin szintézisében van. Az elasztin a kötőszövetek felépítésében vesz részt. Elasztin található a bőrben, a porcos szövetekben, a tüdőben, a vérerek falában. A szövetek rugalmasságát biztosítja. A C-vitamin fontos antioxidáns. Az immunrendszer egészséges működéséhez is fontos vitamin. Javítja a fehérvérsejtek baktérium- és vírusölő képességét. Ha a szervezetben magas a C-vitamin szintje, akkor kisebb a szívbetegségek kockázata. A C-vitaminnak fontos szerepe van a szív- és érrendszer egészségének a megőrzésében.

Hozzájárul más vitaminok, ásványi anyagok jobb felszívódásához, pl. biztosítja a vas felszívódását a bélcsatornából, a vas redukciója révén. Az E-vitamin jobban hasznosul, ha C-vitaminnal együtt szedjük. Részt vesz különféle anyagcsere-folyamatokban pl. a lipidanyagcserében, enzimek aktivátoraként működik.

A C-vitamin étrend-kiegészítő 

A C-vitamin hiánytüneteiről a termékleírásoknál olvashat. Túladagolása nem ismert. A C-vitamin kapszulákat, tablettákat gyakran citrus bioflavonoidokkal együtt készítik. Ezek jó hatással vannak az érfalakra és elősegítik a C-vitamin hasznosulását a szervezetben. Bioflavonoidokat sok más növény is tartalmaz: csipkebogyó (szintén gyakran megtalálható a C-vitamin tabletták összetevő között), hajdina, diófélék, fekete ribizli. Ha ezekből sokat fogyasztunk, azzal elősegíthetjük a C-vitamin hasznosulását a szervezetünkben.

Miben tarlálható meg természetes C-vitamin?

Magas C-vitamin tartalmú gyümölcsök:

  • homoktövis, acerola, kivi, szamóca, citrusfélék, málna, sárgadinnye, szeder, ananász, áfonyák, szőlő, kajszibarack, őszibarack, nektarin, szilva, görögdinnye, banán, cseresznye, alma, körte.
  • Igazából az összes gyümölcs tartalmaz C-vitamint, fogyasztásuk ezést is egészséges és fontos.

Magas C-vitamin tartalmú zöldségek:

  • paprika, kelbimbó, karalábé, fejeskáposzta, karfiol, kelkáposzta, paradicsom, articsóka, sütőtök, cékla.

Magas C-vitamin tartalmú fűszernövények:

  • petrezselyem, fűszerpaprika.

Mit jelent a nyújtott felszívódású, retard C-vitamin?

Folyamatosan biztosítja a szervezet számára a C-vitamin szükségletet.

Fotó: Banga Szilvia

Tartalomhoz tartozó címkék: házipatika
Keressen gyártó alapján!
Keresés összetevők alapján!
növényi alkotó
Hatóanyag
Szállítási feltételek


20.000 Ft feletti megrendelés esetén a szállítás INGYENES! 

Kövess minket a Facebookon!
Szaktanácsadás és Információ

Ügyfélszolgálatunk szívesen
válaszol kérdéseire.
Keressen minket!


info@terraherba.hu
06/30-779-1314

Hétfőtől- péntekig 10.00-18.00

TERRA HERBA BLOGOK
Kiemelt ajánlatunk

Bioco Ananász kivonat papayával
Pörgesd fel az anyagcserédet!

BioCo Ananász kivonat
Több doboztól kedvezőbb ár!
Gazdaságos: 100 db / doboz kiszerelés!
Napi 2 tabletta fogyasztása ajánlott